header

سرآمد

home
list
archive
درباره وبلاگ
آمار وبلاگ

تعداد بازدیدها :

264850

تعداد نوشته ها :

880

تعداد نظرات :

55

بررسي سياست‌هاي تدوين توليد ملي در مجمع تشخيص مصلحت نظام

در جلسه امروز صورت گرفت
بررسي سياست‌هاي تدوين توليد ملي در مجمع تشخيص مصلحت نظام

خبرگزاري فارس: ادامه بررسي و تدوين سياست‌هاي كلي توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني، در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام پيگيري شد و پنج بند ديگر از اين سياست‌ها به تصويب رسيد.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاري فارس در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه بررسي و تدوين سياست‌هاي كلي توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني پيگيري شد و پنج بند ديگر از اين سياست‌ها به تصويب رسيد.

در اين جلسه كه علاوه بر اكثريت اعضا، وزراي نفت، صنعت، معدن و تجارت، رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران و رؤساي كميسيون اقتصادي و كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي در مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشتند. ابتدا پيشنهادات كميسيون اقتصاد كلان، بازرگاني و اداري مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح شد و اعضا پس از بحث و بررسي‌هاي مبسوط، موارد ذيل به تصويب رساندند.


در جلسه امروز صورت گرفت
بررسی سیاست‌های تدوین تولید ملی در مجمع تشخیص مصلحت نظام

خبرگزاری فارس: ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری شد و پنج بند دیگر از این سیاست‌ها به تصویب رسید.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی پیگیری شد و پنج بند دیگر از این سیاست‌ها به تصویب رسید.

در این جلسه که علاوه بر اکثریت اعضا، وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و رؤسای کمیسیون اقتصادی و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند. ابتدا پیشنهادات کمیسیون اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد و اعضا پس از بحث و بررسی‌های مبسوط، موارد ذیل به تصویب رساندند.

- حمایت از تولید محصولاتی که عرضه رقابتی آنها با خالص ارزآوری مثبت یا خالص ارزبری منفی همراه باشد.

- مدیریت منابع ارزی با تأکید بر تأمین نیازهای تولید ملی و کارآفرینی و ثبات ارزش پول ملی.

- بهبود فضای کسب و کار با هدف افزایش تولید ملی و اصلاح زمینه‌های فرهنگی، قانونی، اجرایی و اداری.

- افزایش سهم بخش‌های تعاونی و خصوصی در تولید ملی از طریق افزایش انگیزه و عزم ملی و تأکید و تسریع در اجرای کامل سیاست‌های کلی اصل 44، رعایت انضباط مالی و بودجه‌ای دولت، رفع تبعیض بین بخش دولتی و بخش‌های خصوصی و تعاونی، ساماندهی و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط در جهت کارآمدسازی آنها.

- تنظیم و تحدید سهم نهادهای عمومی غیردولتی در تولید ملی و پرهیز از بهره‌گیری از بنگاه‌های دولتی در جهت رد دیون دولت یا تأمین منابع موردنیاز جاری و پروژه‌های عمرانی.

در ابتدای این جلسه اعضا یاد و خاطره آیت‌الله انواری را گرامی داشتند و با قرائت فاتحه از شخصیت روحانی و مبارزاتی ایشان تجلیل کردند.

ادامه این مبحث در جلسات آتی مجمع پیگیری خواهد شد.

(0) نظر
X