header

سرآمد

home
list
archive
درباره وبلاگ
آمار وبلاگ

تعداد بازدیدها :

264759

تعداد نوشته ها :

880

تعداد نظرات :

55

ارتباط علم با صنعت شاخصه اصلي توليد ملي است

نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس:
ارتباط علم با صنعت شاخصه اصلي توليد ملي است
 
خبرگزاري ايمنا: نماينده مردم شهرستان هاي كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي گفت: پيوند و ارتباط مستقيم علم با صنعت، شاخصه اصلي توليد ملي و رمز توسعه پايدار كشور است.

سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۷
 

به گزارش خبرنگار ايمنا از كاشان، عباسعلي منصوري، در نشست شوراي دانشگاه كاشان اظهار داشت: توسعه پايدار كشور، نيازمند ارتباطات مستحكم بين دانشگاه بعنوان مركز توليد علم، فناوري و ارگان‌هاي دولتـي و خصـوصي به ويژه صنـايع به عنوان استفاده كننـدگان علم و فناوري است. 
وي، با انتقاد از اينكه در بين مسوولين، فرهنگ علمي كاركردن وجود ندارد، افزود: مديريت علمي نهادها و سازمان‌ها و بخش هاي مختلف يكي از راهكارهاي تبديل علم به ثروت است. 
وي خاطر نشان كرد: مهمترين ابزار براي رسيدن به رفاه و آسايش در هر جامعه، استفاده بهينه از علم در براي پيشرفت و توسعه است. 


نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس:
ارتباط علم با صنعت شاخصه اصلی تولید ملی است
 
خبرگزاری ایمنا: نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: پیوند و ارتباط مستقیم علم با صنعت، شاخصه اصلی تولید ملی و رمز توسعه پایدار کشور است.

سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۷
 

به گزارش خبرنگار ایمنا از کاشان، عباسعلی منصوری، در نشست شورای دانشگاه کاشان اظهار داشت: توسعه پایدار کشور، نیازمند ارتباطات مستحکم بین دانشگاه بعنوان مرکز تولید علم، فناوری و ارگان‌های دولتـی و خصـوصی به ویژه صنـایع به عنوان استفاده کننـدگان علم و فناوری است. 
وی، با انتقاد از اینکه در بین مسوولین، فرهنگ علمی کارکردن وجود ندارد، افزود: مدیریت علمی نهادها و سازمان‌ها و بخش های مختلف یکی از راهکارهای تبدیل علم به ثروت است. 
وی خاطر نشان کرد: مهمترین ابزار برای رسیدن به رفاه و آسایش در هر جامعه، استفاده بهینه از علم در برای پیشرفت و توسعه است. 
منصوری، با اشاره به اینکه علت اصلی ترقی کشورهای توسعه یافته در حوزه‌های مختلف را می‌توان پیشرفت علمی این کشورها برشمرد، اظهار داشت: کشور ما با توجه به منابع و ذخایر بسیار خوب و ظرفیت بالایی که دارد اگر بتواند یک رابطه مناسب بین دانشمندان و صنعت کشور برقرار کند به جایگاه‌های قابل ملاحظه‌ای دست خواهد یافت. 
نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای ‌اسلامی، به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این دو شهرستان در زمینه‌های مختلف صنعت فرش، گل و گلاب، انرژی خورشیدی و صنعت توریسم اشاره کرد و افزود: اگر این صنایع در فرآیند غیر علمی قرار گیرد همه نابود می‌شود و از بین می‌رود. 
وی، با تاکید بر اینکه تولید علم ارتباط مستقیم با پژوهش دارد، یادآور شد: کشور ما سه دهم از تولید ناخالص ملی را به امر پژوهش اختصاص می‌دهند در صورتیکه در کشورهای اروپا ۳/۸ درصد و آمریکا ۶ درصد را

 
 " تولید علم ارتباط مستقیم با پژوهش دارد " 
 
به امر پژوهش اختصاص می‌دهند. 
منصوری، به قابلیت‌های مثبت دانشگاه کاشان و وجود دانشکده‌های مختلف در زمینه‌های فرش، اسانس، انرژی و مهندسی اشاره کرد و افزود: این دانشگاه می‌تواند برای صنعت نیرو تربیت کند، برای رفع مشکلات صنعت مشاوره بدهد و نیاز جامعه را به صنعت منتقل کند. 
وی، ایجاد کارگروه‌های تخصصی را لازم دانست و یادآورشد: این کارگروه‌ها با استفاده از کارشناسان متخصص می‌توانند فعالیت‌های علمی خود را در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، میراث فرهنگی، شهرسازی، انرژی آب و برق نشان دهند. 
رییس دانشگاه کاشان نیز در این نشست، به قابلیت‌های موجود در دانشگاه کاشان اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با دارا بودن ۲۵۰ عضو هیئت علمی، بیش از هفت هزار دانشجو، ۱۲ دانشکده و پردیس، هشت پژوهشکده و مرکز پژوهشی می‌تواند زمینه تعالی و پیشرفت این شهر و کشور را فراهم کند. 
عباس کتابی، ارتباط علم با صنعت را منشاء تحول و ارتقاء جامعه و رشد اقتصادی و تولید ملی کشور دانست و افزود: این دانشگاه حدود ۵۰ طرح ارتباط با صنعت را در دست اجرا دارد که برای توسعه اقتصادی همکاری بیشتر صنعتگران با این دانشگاه لازم است. 
وی، کاربردی کردن پژوهش دردانشگاه ها را لازم دانست و اظهار داشت: دانشگاه برای این‌که بتواند پاسخگوی نیازهای صنعت باشد، باید نگاه خود را معطوف به جامعه‌ی ایران و مسائل و نیازهای آن کند و برای جامعه تولید علم کند. 
رئیس دانشگاه کاشان، آمادگی این دانشگاه را برای حمایت از طرح های پژوهشی کاربردی اعلام کرد و یادآورشد: دانشجویان بایستی سعی کنند تا با استفاده از تجارب کارشناسان متخصص علمی و ارتباط با صنعت، طرح های تحقیقاتی خود را در زمینه ظرفیت‌های موجود این شهرستان و رفع نیازهای این منطقه و کشور ارائه دهند./20
(0) نظر
X