header

سرآمد

home
list
archive
درباره وبلاگ
آمار وبلاگ

تعداد بازدیدها :

264761

تعداد نوشته ها :

880

تعداد نظرات :

55

150 واحد پرورشي قارچ خوراكي تعطيل شدند

150 واحد پرورشي قارچ خوراكي تعطيل شدند
توليد ايراني: رئيس تعاوني توليدكننندگان قارچ با بيان اينكه درآمدهاي حاصل از فروش قارچ پاسخگوي هزينه‌هاي توليد آن نيست، گفت: ‌هزينه‌هاي توليد قارچ بيش از صد درصد، نسبت به سال گذشته افزايش يافته است اما سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان تنها مجوز افزايش 9 درصدي قارچ را داده است در حالي كه درآمدها جوابگوي هزينه‌هاي توليد نيست و از 380 واحد پرورشي قارچ خوراكي 150 واحد تعطيل شده‌اند.

150 واحد پرورشی قارچ خوراکی تعطیل شدند
تولید ایرانی: رئیس تعاونی تولیدکننندگان قارچ با بیان اینکه درآمدهای حاصل از فروش قارچ پاسخگوی هزینه‌های تولید آن نیست، گفت: ‌هزینه‌های تولید قارچ بیش از صد درصد، نسبت به سال گذشته افزایش یافته است اما سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تنها مجوز افزایش 9 درصدی قارچ را داده است در حالی که درآمدها جوابگوی هزینه‌های تولید نیست و از 380 واحد پرورشی قارچ خوراکی 150 واحد تعطیل شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی تولید ایرانی به نقل از ایسنا، "محمدحسن افشار" ‌ از تولید 40 هزار تنی قارچ در نیمه نخست سال خبر داد و گفت: قیمت قارچ از تولید تا مصرف بیش از 2000 تومان افزایش می‌یابد. وی با اشاره به تولید 80 هزار تن قارچ در سال گذشته اظهار کرد: طی سال جاری ماهانه حدود 6700 تن قارچ از مزارع تولیدی برداشت شده که در نیمه نخست امسال بیش از 40 هزار تن محصول عرضه شده است. افشار گفت: ‌در حالی که هزینه‌های تولید قارچ بیش از صد درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تنها مجوز افزایش 9 درصدی قارچ را داده که درآمدها جوابگوی هزینه‌های تولید نیست از 380 واحد پرورشی قارچ خوراکی 150 واحد تعطیل شده‌اند. رئیس تعاونی تولیدکننندگان قارچ‌های خوراکی با اشاره به مشکلات واردات نهاده‌ها برای تولید کمپوست اظهار کرد: کلش گندم از کیلویی 120 تومان به 400 تومان افزایش یافته و قیمت مواد پلاستیکی نیز 2.5 برابر شده بنابراین قیمت تمام شده قارچ افزایش یافته است. وی قیمت خرید ‌هر کیلوگرم قارچ خوراکی فله‌ای از تولیدکننده را 4800 تومان عنوان کرد و گفت: این محصول در بازار مصرف کیلویی 7000 هزار تومان فروخته می‌شود. وی با اعلام اینکه قیمت قارچ از تولید تا مصرف بیش از 2000 تومان افزایش می‌یابد، گفت: هزینه بسته‌بندی قارچ 10 تا 15 درصد به هزینه تمام شده آن می‌افزاید. افشار با اشاره به این‌که تابستان به دلیل کاهش تولید قارچ، قیمت این محصول نیز افزایش می‌یابد، گفت: در فصل تابستان قیمت قارچ به دلیل کاهش عرضه افزایش یافته و به همین نسبت در مغازه‌ها نیز گران‌تر فروخته می‌شود. به گفته رئیس تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی، 100 واحد پرورش قارچ با بحران هزینه و تامین مواد اولیه مواجه هستند و مزارع موجود نیز با نیمی از ظرفیت فعالیت می‌کنند.

(0) نظر
X