header

سرآمد

home
list
archive
درباره وبلاگ
آمار وبلاگ

تعداد بازدیدها :

264841

تعداد نوشته ها :

880

تعداد نظرات :

55

بومي‌سازي سيستم ثبت اطلاعات لوله‌گذاري چاه

بومي‌سازي سيستم ثبت اطلاعات لوله‌گذاري چاه
توليد ايراني: به همت متخصصين داخلي و با همكاري شركت‌هاي دانش بنيان و مراكز دانشگاهي، بمنظور رفع نيازهاي شركت ملي حفاري ايران، دستگاه سيستم ثبت اطلاعات لوله‌گذاري چاه در كشور ساخته شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني توليد ايراني به نقل از روابط عمومي شركت ملي حفاري ايران،مهندس رضا مطهران رئيس اداره لوله گذاري چاه و نصب آويزه اظهار كرد : دستگاه سيستم ثبت اطلاعات لوله گذاري چاه يكي از سيستم هاي پيشرفته تكنولوژي جهت ثبت،كنترل و تحليل داده هاي عملياتي از جمله ميزان گشتاور اعمال شده براي هر اتصال در هنگام راندن لوله هاي جداري با توانايي بازبيني بالاست.

وي ادامه داد : استفاده از اين دستگاه در عملياتهاي راندن لوله هاي جداري باعث كاهش خطاي انساني و افزايش ضريب ايمني مي شود.


بومی‌سازی سیستم ثبت اطلاعات لوله‌گذاری چاه
تولید ایرانی: به همت متخصصین داخلی و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی، بمنظور رفع نیازهای شرکت ملی حفاری ایران، دستگاه سیستم ثبت اطلاعات لوله‌گذاری چاه در کشور ساخته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی تولید ایرانی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران،مهندس رضا مطهران رئیس اداره لوله گذاری چاه و نصب آویزه اظهار کرد : دستگاه سیستم ثبت اطلاعات لوله گذاری چاه یکی از سیستم های پیشرفته تکنولوژی جهت ثبت،کنترل و تحلیل داده های عملیاتی از جمله میزان گشتاور اعمال شده برای هر اتصال در هنگام راندن لوله های جداری با توانایی بازبینی بالاست.

وی ادامه داد : استفاده از این دستگاه در عملیاتهای راندن لوله های جداری باعث کاهش خطای انسانی و افزایش ضریب ایمنی می شود.

مهندس مطهران به ویژگی‌های این دستگاه اشاره و بیان داشت : این دستگاه از سویی قابلیت ارائه اطلاعات از میزان متراژ لوله های رانده شده را دارا بوده و از سوی دیگر قادر به نمایش نمودارهای تحلیلی مربوط به گشتاور میباشد.

رئیس لوله گذاری و نصب آویزه شرکت ملی حفاری ایران به تشریح عملکرد این دستگاه پرداخت و گفت : این سیستم از دو قسمت سخت افزاری و نرم افزاری تشکیل شده که پس از آزمایشات متعدد کارگاهی در عملیات راندن جداری 7 اینچ بروی دستگاه حفاری 35 فتح ،چاه شماره 26 در منطقه آزادگان جنوبی با موفقیت مورد استفاده قرار گرفت.

وی یادآور شد : هزینه ساخت این دستگاه یک سوم قیمت تمام شده مشابه خارجی است که از لحاظ ارزی ،صرفه جویی قابل توجهی را برای شرکت بدنبال خواهد داشت.

مطهران عملکرد این واحد را تا کنون 725 عملیات در مناطق مختلف عملیاتی ذکر نمود و گفت شرکت ملی حفاری ایران در راستای خودکفایی و خوداتکایی در سال تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی ،برای پروژه های تحقیقاتی خود در سال جاری حدود 100 میلیارد ریال و جهت ساخت قطعات پر مصرف 600 میلیارد ریال بودجه تخصیص داده است.

(0) نظر
X