header

سرآمد

home
list
archive
درباره وبلاگ
آمار وبلاگ

تعداد بازدیدها :

264808

تعداد نوشته ها :

880

تعداد نظرات :

55

افزايش وابستگي بودجه به نفت، توليد ملي را مختل مي‌كند

سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با توليد ايراني:
افزايش وابستگي بودجه به نفت، توليد ملي را مختل مي‌كند
توليد ايراني: سخنگوي كميسيون برنامه وبودجه مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از عملكرد دولت در حمايت از توليد ملي، گفت: افزايش وابستگي بودجه كشور به نفت، توليد ملي و اشتغال‌زايي در كشور را مختل كرده است.

غلامرضا كاتب در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني توليد ايراني با بيان اينكه 9 ماه از آغاز سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني گذشته است، گفت: تاكنون نشاني از تحقق عيني اين شعار در دستگاه‌هاي اجرايي مشاهده نشده است.

وي افزود: در دولت‌هاي نهم ودهم هيچ كوششي مشاهده نشد كه وابستگي بودجه كشور به نفت كمتر شود، بلكه در سال‌هاي اخير اين وابستگي بيشتر شده است.


سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با تولید ایرانی:
افزایش وابستگی بودجه به نفت، تولید ملی را مختل می‌کند
تولید ایرانی: سخنگوی کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در حمایت از تولید ملی، گفت: افزایش وابستگی بودجه کشور به نفت، تولید ملی و اشتغال‌زایی در کشور را مختل کرده است.

غلامرضا کاتب در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی تولید ایرانی با بیان اینکه 9 ماه از آغاز سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گذشته است، گفت: تاکنون نشانی از تحقق عینی این شعار در دستگاه‌های اجرایی مشاهده نشده است.

وی افزود: در دولت‌های نهم ودهم هیچ کوششی مشاهده نشد که وابستگی بودجه کشور به نفت کمتر شود، بلکه در سال‌های اخیر این وابستگی بیشتر شده است.

کاتب ادامه داد: روند افزایش وابستگی بودجه به نفت در حالی اتفاق افتاده است که دولت سعی دارد تا از درآمدهای نفتی بودجه، منبعی برای پرداخت مستقیم به مردم با عنوان یارانه نقدی تعریف کند و این موضوع افزون بر مختل کردن حمایت از تولید ملی و اشتغال زایی، تورم را نیز افزایش داده است.



بانک واقعی جمهوری اسلامی، نفت است

نماینده دوره نهم مجلس، تأکید کرد: نفت، در واقع بانک جمهوری اسلامی است وامروز دشمنان به منظور اثرگذاری تحریم ها این بانک را هدف قرار داده اند این در حالی است که مدیران ارشد دولت از دیگر منابع زیر زمینی وصادرات غیر نفتی وحمایت از تولید ملی غافل شده اند.

نماینده مردم گرمساروآرادان در مجلس شورای اسلامی، افزود: با روندی که امروز دولت در تخصیص بودجه های عمرانی وجاری کشور پیش گرفته است، مطمئنا زمانی که دولت بعدی وارد سیستم اجرایی کشور شود با بدهی های مالی بسیاری روبه‌رو خواهد بود.

وی تصریح کرد: حمایت از تولید ملی در کشورهایی موفق است که در مرحله اول آن کشورها ظرفیت های خود را شناخته وسپس با پیروی از قواعد اقتصاد علمی بتوانند رونق ملی و توسعه پایدار ایجاد کنند.



بدهی دولت در پروژه‌های عمرانی

وی از روند اجرای پروژه های عمرانی در کشور انتقاد کرد وافزود:بیشتر پروژه های عمرانی با درصدی پیشرفت نیمه کاره رها شده است و برخی از پروژه ها که در ردیف پروژه های مهر ماندگار قرار گرفته اند، به رغم ‌وعده‌های مسئولان تا کنون به بهره‌برداری نرسیده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه وبودجه افزود:مسکن مهر که نماد خدمتگزاری دولت های نهم ودهم است بیش از سه هزار میلیارد تومان به پیمانکاران خود بدهکار است که البته این مورد تنها یکی از بدهی های بزرگ دولت است.

(0) نظر
X